JAŠA: REKVIEM |
Site-specific prostorska intervencija, razstava in performans, Hiša Tartini, Piran |
Otvoritveni dogodek: 22. junij 2024 |
Razstava: 22. junij 2024 – 7. september 2024
JAŠA, detajl, produkcija- delo v nastajanju, 2024. Foto: Tjaša Gnezda
JAŠA: REKVIEM
Program otvoritvenega dogodka
- junij 2024, Hiša Tartini, Piran
Prost vstop
12:00 –16:00 Otvoritev razstave
13:00 – 14:00 Voden ogled s kustosinjo Lauro Rositani
14:30 – 15:30 Voden ogled s kustosinjo Lauro Rositani
15:30 – 16:00 Bowrain: solo klavirski nastop
16:00 – 21:30 Performans
Termini ob 16:00, 17:30, 19:00, 20:30
Zaradi omejenih kapacitet je obvezna predhodna prijava na ustrezni termin performansa do zapolnitve na: info.casatartini@gmail.com
Performans traja 1 uro
Samostojna razstava je bila umetniku dodeljena kot posebna nagrada Tartini 2023 v sklopu 58. Ex-tempore Piran. Nagrado podeljuje Skupnost Italijanov Giuseppe Tartini Piran.
V sodelovanju s Samoupravno skupnostjo italijanske narodnosti Piran, Obalnimi galerijami Piran in Lutkovnim gledališčem Ljubljana
Rekviem je interdisciplinarno umetniško delo, ki presega tradicionalne žanrske zamejitve. JAŠA s sintezo vizualnih umetnosti, performansa, arhitekturnih posegov, lutkovne umetnosti, poezije in glasbe ustvarja novo, vseobsegajočo celoto, s katero zabrisuje mejo med realnim in konstruiranim prostorom, obiskovalce pa angažira na vseh ravneh doživljanja.
Rekviem običajno pomeni glasbeno kompozicijo za tiste, ki jih ni več med nami, je zadnji poklon pokojnim. JAŠEV je posvečen nedavno preminulemu očetu in spoštovanemu psihiatru Gorazdu V. Mrevljetu, enemu od treh glavnih protagonistov – marionet, ki jih je po avtorjevih načrtih v sodelovanju z umetnico Meto Grgurevič izdelal atelje Lutkovnega gledališča Ljubljana. Marionete – Oče, Avtor in Giuseppe Tartini, sloviti violinist in skladatelj iz 18. stoletja – naseljujejo vzporedno, izvenčasovno resničnost, s katero JAŠA kljubuje ideji konca.
Razstavna postavitev obsega večino muzejskih sob Hiše Tartini, ki jih JAŠA skupaj z izbranimi obstoječimi razstavnimi eksponati uporablja kot ready-made objekte. V kombinaciji z vizualnimi, zvočnimi, glasbenimi in situacijskimi intervencijami ti prostori postanejo žive slike, ki sočasno delujejo kot zaključene celote in kot fragmenti zgodbe, ki se razgrinja čez celotno arhitekturo hiše.
Na otvoritvenem dogodku z nastopi v živo sodelujejo lutkarji Lovro Finžgar, Polona Kores in Martina Maurič Lazar iz Lutkovnega gledališča Ljubljana, glasbenika KALU in Bowrain, performer Mattias Gingliano, gledališka skupina Al tempo di Tartini, Bela Mrevlje in drugi.
“Hiša Tartini postane druženje paralel, kot jo definira JAŠA, preobrat situacij, figur in zvokov. Je arhitektura sanj, ki se nenehno premika in spreminja. Sama hiša, njeni prostori se spreobračajo in premikajo kot v veličastni Piranesijevi arhitekturi. JAŠEV Rekviem je sanjsko delo, dragoceno okno v najbolj skrite želje in konflikte.
Tri je ponavljajoče se število. Trije so liki in tretja je dimenzija Tartinijevega zvoka, skoraj neopaznega rezultata popolne harmonije, učinka interference med dvema zvokoma, ki zgolj v popolni uglašenosti ustvarita tretjega, komaj zaznavnega. Dva fragmenta osmislita življenje celoti, tretji dimenziji. JAŠA je dirigent tega dela, ki oživi in se prepleta z likoma njegovega očeta in slavnega violinista. In pri tem zariše krog, niz vzporednih pripovedi, za katere se zdi, da se nikoli niso srečale. Podari nam novo partituro, scenarij, ponovno napisan v skladu z večnim gibanjem.” Laura Rositani, kustosinja
JAŠA (Jaša Mrevlje-Pollak, 1978, Ljubljana) je sodobni umetnik, ki se je s številnimi projekti uspešno predstavil širom po svetu in se s svojim neprestanim delom uveljavil kot eden najpomembnejših slovenskih sodobnih umetnikov svoje generacije.
Po študiju in uspešnem začetku kariere v Benetkah se je leta 2005 preselil v Ljubljano, kjer je nase opozoril s serijo odmevnih projektov v navezavi z galerijo Ganes Pratt in v sodelovanju z umetniki tako imenovane »Beneške generacije« (Meta Grgurevič, Jasmina Cibic, Ištvan Išt Huzjan) ter drugimi umetniki, vezanimi na delovanje galerije (Mark Požlep, Viktor Bernik, Žiga Kariž in Arjan Pregl).
Med leti 2013 in 2018 je svoje delovanje preselil v New York, kjer je ustanovil svojo avtonomno produkcijo We.are.institute z Roso Lux in uspešno nadaljeval svojo pot v sodelovanju z različnimi institucijami. Leta 2015 je s projektom UTTER/The Violent necessity for the embodied presence of hope zastopal Slovenijo na Beneškem bienalu.
Leta 2021 je svoje delovanje preselil v Berlin, kjer kot rezidenčni umetnik kulturne institucije Kühlhaus Berlin razvija trajnostni projekt The Monuments v 17. poglavjih.
Leta 2022 je v Ljubljani s sodelavci izpeljal intermedijski projekt BLOOM, ki je obsegal izid in predstavitev glasbenega albuma, javno instalacijo UNNAME, mednarodno delavnico za mlade umetnike »Making It«, ter prostorsko postavitev in glavni dogodek v Kinu Šiška, kjer je v 12. urah predstavil fragmente svojih preteklih del in jih združil v novo minljivo umetniško delo.
V letu 2024 med drugim pripravlja drugo izvedbo mednarodne delavnice za mlade umetnike »Making It«, ki se bo pričela v Kopru in zaključila z razstavo v Berlinu.
Kolofon:
Avtor projekta: JAŠA
Kustosinja: Laura Rositani
Soavtor scenarija: Etan Nechnin
Razvoj osnov za marionete z Meto Grgurevič
Izdelava marionet: Lutkovno gledališče Ljubljana – Zoran Srdić, Žiga Lebar, Olga Milič, Sandra Birjukov, Marjeta Valjavec, David Klemenčič, Lorena Bukovec, Gabrijela Fleischman
Avtor glasbe: KALU
Lutkovni animatorji: Lovro Finžgar, Polona Kores, Martina Maurič Lazar
Glasbeni nastop: KALU, Bowrain
Performans: Mattias Gingliano, Al tempo di Tartini, Bela Mrevlje in drugi
Producent: Samoupravna skupnost italijanske narodnosti Piran in Obalne galerije Piran
Koproducent: Lutkovno gledališče Ljubljana
Tehnična produkcija in stiki z javnostjo: Glasilka
Produkcija: WE.ARE Inštitut
Partnerji: Združenje Skupnost Italijanov Giuseppe Tartini Piran, Hiša Tartini
Grafično oblikovanje: Rosa Lux
Oblikovanje zvoka: Mario Babojelič
Tehnična ekipa Lutkovnega gledališča Ljubljana: Damir Radončić (ton), Danilo Korelec, Kristjan Vidner (luč), Darko Nedeljković, Slobodan Ilić (scena)
Lektura: Noah Charney
Svetovanje: Bojana Leskovar, Vuk Ćosić