Mara Ambrožič Verderber je mednarodno uveljavljena strokovnjakinja na področju vzpostavitve kulturno-umetniških institucij v polju sodobne umetnosti, kuratorka in umetnostna kritičarka. Primorka, ki je svoje izkušnje na področju sodobne umetnosti pridobivala v Evropi, Angliji, Afriki, ZDA in Kanadi. Po študiju na Akademiji lepih umetnosti v Benetkah je končala magistrski študij na beneški Univerzi za Arhitekturo, na mednarodni Fakulteti za umetnost in dizajn, v zadnjih letih pa je bila nagrajena štipendistka priznane britanske univerze LJMU-School of Art and Design v Liverpoolu, kjer zaključuje doktorsko disertacijo.

V preteklih dvajsetih letih je sodelovala pri številnih mednarodnih razstavnih, likovnih, glasbenih in uredniških projektih. Kot vodja je delovala v več kot 15-ih mednarodnih umetniških organizacijah, muzejskih ustanovah, akademskih platformah in mrežah ali pri njih sodelovala. Med drugimi je vodila petletni javni program Ateliers (galerija mesta Benetke Fondazione Bevilacqua La Masa) in javno zasebni mednarodnim program Art Enclosures (fundacija in zbirka Fondazione di Venezia, 2008–2013). Slednjega je vodila štiri leta in je vključeval 34 projektov in razstav, ki so predstavljeni v istoimenski dvojezični publikaciji (Marsilio Editore, Benetke, 2012). Od leta 2007 do 2012 je bila odgovorna vodja koordinacije Evropske akademske in raziskovalne mreže EARN in mednarodnega projekta mreženja SHARE. Med leti 2013 in 2016 je kot strokovna članica sodelovala v razvojni komisiji zavoda RAW Material Company v Dakarju, prvega afriškega neodvisnega inštituta in akademije s področja socialnega okolja, znanosti in likovne umetnosti te vrste na svetu. V vlogi svetovalke je delala tudi za francosko Ministrstvo za kulturo in komunikacijo v Parizu. Med leti 2013 in 2015 je delala kot na Oddelku za kulturo Monnaie de Paris, t.j. Francoske kovnice pod okriljem francoskega Ministrstva za gospodarstvo in finance, kjer je tudi vodila delo za odprtje novonastalega razstavnega muzeja za sodobno umetnost.

Leta 2015 se je v vlogi vodje pridružila organizaciji NSK ter razvijala strategijo “Paviljona države NSK” in implementacijo le-te. Zadnja leta je v sodelovanju z mednarodno priznanimi umetniki in strokovnjaki delala tudi kustosinja različnih projektov, kot na primer slovenskega paviljona s Tobiasom Putrihom na 52. Beneškem bienalu leta 2017, ki ga je kurirala s Francescom Manacordo, in forumom “States of Opacity: the 12th edition” na Dakarskemu bienalu leta 2015, ki ga je kurirala z Elviro D. Ose z univerze Stanford v ZDA. Kot raziskovalka in kuratorka je bila odgovorna tudi za kuriranje gradiva za prvo zgodovinsko rekonstrukcijo obsežne razstave “Musee d’Art Moderne– Section des Figures (1972)”, posvečene belgijskemu umetniku in začetniku institucionalne kritike Marcela Broodthaersa (Monnaie de Paris, februar – maj 2015). Ta projekt je vključeval sodelovanje s 120-imi muzeji z vsega sveta, zasebnimi pokrovitelji ter javnimi in zasebnimi zbirkami.

Skupaj s prof. Marto Kuzma, dekanjo Šole za umetnost eminentne univerze Yale v ZDA, je Mara Ambrožič Verderber med leti 2007 in 2012 kot pridružena profesorica na Fakulteti za umetnost in dizajn IUAV v Benetkah predavala »Teorijo umetnosti in kritiko industrije kulture«. Kot gostujoča predavateljica je v okviru Šole za komunikacijo sodelovala z Inštitutom za politične študije Sciences Po, prestižne univerze v Parizu.

V zadnjem desetletju je objavila eseje in akademske članke v italijanskem, francoskem in angleškem jeziku. Nekateri članki so bili prevedeni tudi v nemški, poljski in portugalski jezik. V zadnjem desetletju je urednikovala in so-ustvarila številne knjige, ki so jih objavile mednarodne založniške hiše. Od leta 2013 je tudi članica uredniškega odbora založniške hiše Archive Books v Berlinu.

Izbrani članki in eseji v knjigah, katalogih in publikacijah

Ambrožič, Mara in Emanuele Quinz, »Counterpoint on Cittàdimilano«, v Giorgio Andreotta Calò: Hangar Pirelli, monografija umetnika (katalog, Založniki Fondazione Pirelli in Skira: Milan, 2020), str. 35-42.

Ambrožič, Mara, »On Rotation«, v 10 Contemporary Research Intensive. The Contemporary Condition series 10, uredniki A. Chaguidouline, A. Kølbæk Iversen in drugi, (Berlin: Sternberg Press, v partnerstvu z Aarhus University in ARoS Aarhus Art Museum, 2018), str. 18-20.

Ambrožič, Mara, »We– The Alien Body«, v Katarzyna Swinarska, Elvin Flamingo + Infer, We– The Common Body, razstavni katalog (Sopot: Państwowa Galeria Sztuki, 2017), str. 80–87.

Ambrožič, Mara, »Preliminary notes on bibliography on strategies of collective engagement«, v Uchronia.duplicate > do not create, infiltrate > do not exhibit, exceed > do not belong, appear > do not claim, delegate > do not restrict, uredniki A. Vigier, F. Apertet in E. Quinz (Berlin: Sternberg press, 2017), str. 260–275.

Ambrožič, Mara, »Controversial Sustainability: Notes on Art, Engagement and Cultural Ecology«, v Life a User's Manual, razstavni katalog (Temišvar: Art Encounters, 2017), str. 260–275.

Ambrožič, Mara, »Not What It Seems«, v What Does the Image Stand For? / De qui l’image est-elle le nom?, urednik A. Barak, katalog (Bielefeld/Montreal: Kerber Verlag press in MOMENTA– Biennale de l’Image à Montreal, 2017), str. 141–147.

Ambrožič, Mara, »Marche! Pour Toujours. Walk! Forever«, v Art Africa Magazine. A Luta Continua, urednik K. Geers (Izdaja 7/ marec 2017), str. 76–79.

Ambrožič, Mara, »States of Opacity: Art, Politics and New Social Imaginaries«, v The City in The Blue Daylight – Contours, urednik S. Njami, katalog (Berlin: Kerber Press, 2016), str. 276–286.

Ambrožič, Mara, »The Perfect Paradox«, v Julião Sarmento: La chose, même – the real thing, monografija umetnika (Paris: Fondation Calouste Gulbenkian, Paris Délégation en France in MER Paper Kunsthalle, 2016), str. 64–82.

Ambrožič, Mara, »Regeneration«, v Art as a Thinking Process, znanstveni zbornik (Berlin: Sternberg Press, 2013), str. 12–24.

Ambrožič, Mara, »Apre il MSUM«, v Flash Art, oktober–november 2011, str. 86.

Ambrožič, Mara, »Ritorno (Return), on Giorgio A. Calò«, v Illuminations, razstavni katalog, Mednarodna likovna razstava – Beneški Bienale, katalog (Benetke: Marsilio Editore, 2011), str. 25–26.

Ambrožič, Mara, »Scolpire il tempo (Sculpting Time)«, v Flash Art, maj–junij 2011, str. 64–67.

Ambrožič, Mara, »Tales from Paradise. Soren Lose«, v Soren Lose, razstavni katalog (Milano: Riccardo Crespi Gallery, 2011), str. 5–10.

Ambrožič, Mara, »Reflections on Reality«, v Sculpting Time (Rotterdam: Wilfried Lentz Rotterdam Editions, 2010), str. 3–6.

Ambrožič, Mara, »On Repressive Strategies«, v Mag Magazine, no. 4 (2014), str. 10–16.

Ambrožič, Mara in Manacorda, Francesco, »Venetian Atmospheric«, v Art in the Present Tense, razstavni katalog, 52. mednarodna likovna razstava: Beneški bienale (Benetke: Marsilio Editore, 2007), str.128.

Urednikovane publikacije in katalogi (izbor)

Ambrožič, Mara, A. Chaguidouline, N. Guastamacchia, A. Kølbæk Iversen in drugi, uredniki, 10 Contemporary Research Intensive. The Contemporary Condition series 10, zbornik (Berlin: Sternberg Press v partnerstvu z Aarhus University in ARoS Aarhus Art Museum, 2018).

Ambrožič, Mara, urednica, NSK State Pavilion Newspaper, časopis (Ljubljana: NSK editions, 2017).

Ambrožič, Mara, urednica, PHYSIC / PSYCHIC. Vincent Ceraudo, monografija umetnika v francoščini in angleščini (Marseille, 2016: zbirka ART-O-RAMA, Éditions Group).

Ambrožič, Mara in Koyo Kouoh, urednici, Condition Report– Artistic Education in Africa, znanstveni zbornik v francoščini in angleščini (Dakar: RAW Material Company and Academy, 2015).

Ambrožič, Mara, urednica, Giorgio Andreotta Calò. Prima che sia Notte, monografija umetnika v italijanščini in angleščini(Berlin: Archive Books in Rim: MAXXI Museum- The National of XXI Century Arts, 2014).

Ambrožič, Mara in Simon Njami, urednika, Divine Comedy, antologija, angleški in nemški izvod (Berlin: Kerber Press; Washington DC: Smithsonian Institute in Frankfurt: MMK, 2014).

Ambrožič, Mara in Angela Vettese, urednici, Art as a Thinking Process. Visual Forms of Knowledge Production, znanstveni zbornik, angleška izdaja (Berlin: Sternberg Press, 2013).

Ambrožič, Mara, urednica, Art Enclosures. Residencies for International Artists in Venice, priročnik in programski katalog v angleščini in italijanščini (Benetke: Fondazione di Venezia in Marsilio Editore, 2013).

Ambrožič, Mara, urednica, Atelier BLM, katalog (Milano: Notebook 2009, Moleskine, 2009).

Ambrožič, Mara, urednica, Venetian, Atmospheric, razstavni katalog slovenskega paviljona, 52. mednarodna likovna razstava– Beneški Bienale (Ljubljana: Mestna galerija, Tiskarna Grafos, 2007).

Ambrožič, Mara in Riccardo Caldura, urednika, Citying. Pratiche creative del fare città, znanstveni priročnik v italijanščini in angleščini (Benetke: Supernova Editore, 2005).

Izvedene konference in razprave (izbor)

Cities of Culture: Turning Evaluation into Policy, The Cities of Culture Post Graduate Forum, Culture,
Place, and Policy Institute, University of Hull, junij 2019.

Diagramming Research, predavanje in delavnice, University of Plymouth, 14-15 Maj, 2019.

Culture Entrerprise, Predavanja v okviru seminarja MA Seminar for curators and professionalsv organizaciji MA Curating Aarhus University in MA Exhibition Studies LJMU, ERL Lab, Liverpool Biennial 2018, oktober 2018.

Controversial Sustainability: Reflections on Post-conceptual Art, Engagement and Cultural Ecology,
predavanje v okviru mednarodnega simpozija »CONCEPT/S: Hegel's Aesthetics«, Moderna galerija, v organizacijizdruženja Aufhebung in Univerze v Ljubljani, januar 2018.

Contemporary art and production, predavanje v okviru MA in Curatorial studies, Sorbonne – Paris 1, Pariz, april 2018.

East-West. Hybridization and The Legacy of Avant-gardes, konferenca, Timisoara Art Museum, Romunija, september 2017.

Not as it seems, Montreal MOMENTA | Biennale de l’image, predavanje, v organizaciji fundacije Artexte,
Montreal, Kanada, oktober 2017.

Cosmism in Russian and Soviet Avantgarde Times, konferenca in okrogla miza z Antonom Vidokle in Vincentom Ceraudo, kinodvorana Centra Georges Pompidou, Pariz, maj 2017.

International cooperation: methods and methodologies, predavanje v okviru “International Day on Global Migration and Policies” v organizaciji Co.Ges Cooperative, Mestre and Ca’ Tron, Iuav University of Venice, Benetke, junij 2017.

Paradoxes and Contemporary African Culture(s),Kendell Geers and Mara Ambrožič, konferenca in pogovor z umetnikom, Muzej Sodobne Umetnosti (MSUM), Ljubljana, maj 2016.

The Impact of the Bologna Reform – Educational shifts. The Ideology of Continuous Education, predavanje v okviru simpozija “État de lieux – Éducation artistique en Afrique” v organizaciji RAW Material Company and Academy Dakar in The Ministry of Culture of the Republic of Senegal, junij 2014.

Kurirani mednarodni simpoziji, dogodki in delavnice (izbor)

Lost in the Former West, predavanje Dr. Simona Sheikh,v soorganizaciji z Exhibition Research Lab, LJMU University in Aarhus University, Aula Magna, Iuav Univeristy of Venice, oktober 2017.

Slavoj Žižek, The Courage of Hopelessness, konferenca v okviru NSK Pavilijona na Beneškem bienalu, Iuav University of Venice, maj 2017.

Workshop –The Contemporary Condition research project, v soorganizacijis Contemporary Aesthetics and Technology research programme, Aarhus University & Exhibition Research Lab, Liverpool John Moores University v partnerstvu z Venice Faculty for Arts and Design, Iuav University of Venice, Uniarts Helsinki, oktober 2017.

States of Opacity: Art, Politics and New Social Imaginaries, mednarodni forum, kuriran z dr. Elviro Dyangani Ose v okviru 12. Dak’Art Biennale, Dakar, maj 2016.

Libraries of the Future, cikel predavanj v okviru razstavnega projekta, Center Georges Pompidou, Pariz, april–junij 2016.

Condition Report – Artistic Education in Africa, predavanje in moderiranje mednarodnega simpozija, RAW Material Company and Academy Dakar, kuriran v sodelovanju z dr. Chika Okereke (Univerza Princeton) in Koyo Kouoh (RAW Material Company Academy), Dakar, junij 2014.

Quali sono le nuove piattaforme sperimentali per l’insegnamento? (Which are the new experimental artistic educational platforms?), okrogla miza s Francescom Garuttijem, v okviru REINVENTING SCHOOL FROM A TO Z33, poslopja revije Abitare in Z33, v sklopu Milano Design Week, Milano, april 2013.

Pensée, Voire, Faire, konferenca v okviru »Art & Recherche«, mednarodni simpozij o prihodnosti umetniškega izobraževanja v visokošolstvu, L’école Nationale Superieure d’architecture de Paris-Belville, Pariz, februar 2012.

Art as a Thinking Process, predavanje in moderiranje okroglih miz v okviru istoimenskega simpozija, Iuav University of Venice, junij 2011.

Constructive Impulse, predavanje, Municipal Theater, Triennale de Luanda, Angola, junij 2010.

As the Academy Turns, predavanje na zimskih delavnicah, Manifesta 8, Murcia, december 2010.

Becoming Bologna, okrogla miza in moderiranje na mednarodnem simpoziju,v soorganizaciji z dr. Mickom Wilsonom (rektor Gotheburg University) in dr. Henkom Slagerjem (direktor Utrecht Academy of Arts, Utrecht), Aula Magna, Iuav University of Venice, junij 2009.

full video here