Katja Bednařik Sudec: Skrivnost življenja |
Galerija Loža, Koper |
25. oktober 2019 ‒ 10. januar 2020 |
Kustosinja razstave: Nives Marvin |
Odprtje: petek, 25. oktober 2019, ob 19.00 uri
Dotik tkanja, razstava umetnice Katje B. Sudec, foto: Mankica Kranjec
Dotik tkanja, razstava umetnice Katje B. Sudec, foto: Mankica Kranjec
Dotik tkanja, razstava umetnice Katje B. Sudec, foto: Mankica Kranjec
Katja Bednařik Sudec, diplomantka ljubljanske Akademije za likovno umetnost in oblikovanje, je uveljavljena slikarka, ki ves čas deluje še kot galerijska pedagoginja. Njena likovna poetika je kljub različnim razvojnim premenam in ciklusom vedno prepoznavna po subtilnem in skrajno intimnem izrazu. V koprski Loži bo predstavljen izbor slik, ki jih je ustvarila v zadnjih štirih letih, in objekt Skriti vrt iz leta 2006; pomenljivo jih je poimenovala Skrivnost življenja.
V njenem celotnem ustvarjalnem opusu je opazna preprosta, vendar nikoli dorečena tematika v upodabljanju: navdihuje jo motivika, povezana z naravo, z medčloveškimi odnosi, še posebej v ožji in širši družini, s spoštljivimi odnosi do sočloveka in do prirode. Še posebej je prisotno njeno poglobljeno razmišljanje o vlogi sodobne ženske, njene in tudi lastne ženstvenosti, njene entitete in identitete, starih tradicionalnih vzorcev in vrednot glede njene vloge v družbi. Opazna je še namera vračanja k bistvu lastne identitete, torej k ponovnemu doživljanju čutnosti in ženstvenosti, tudi poslanstva materinstva (slike Oda nosečnosti, Zavetje, Oda materinstvu, Biti mama, Prihod, in druge).
Katja Bednařik Sudec je raziskovalka izbranega medija, različnih tehničnih in tehnoloških možnosti, saj pri svojem ustvarjanju inovativno uporablja različne materiale in postopke: ob upodabljanju s klasičnimi akrilnimi barvami na platno spremljamo še njene druge obrtniške spretnosti, kot so tkanje, vezenje, šivanje, vrezovanje; sama fotografira njej pomembne stvari in detajle ter posnetke ali printe premišljeno aplicira v podobo. Vedno je prisotna še risba kot najbolj neposredni intimni zapis, ki je običajno umeščena na barvito in s prepoznavnim cvetjem napolnjeno platno: le-ta je realizirana v klasičnih tehnikah, našita ali izvezena. Osnovno strukturo slikarske površine lahko prelije z epoksi smolo, in to večkrat ponovi, v vmesne prostore pa aplicira različne stvari, predmete, fotografije ali printe, tudi prosojne tkanine, najpogosteje pa idrijske čipke, ki jih profesionalne klekljarice sklekljajo po Katjinih risbah.
Prepoznavna stalnica na vseh njenih delih je, ne glede na upodobljene konkretne človeške figure in aplicirane različne predmete, tudi prevladujoč motiv vrtnice. Tudi objekt Skriti vrt, ki že s svojimi dimenzijami, v premeru meri kar 5 metrov, takoj pritegne pozornost obiskovalca, je na prvi pogled preprost in z velikimi cvetovi vrtnic okrašen zaprti krožni prostor. To je njen intimni “vrt” lepote, miru, tišine in meditacije, ki postane še njena izvirna in večplastno izrazna metafora: s spoštljivostjo do zgodovine likovne umetnosti, konkretno do znane simbolike antičnega rajskega vrta in mnogopomenskega srednjeveškega krščanskega ikonografskega motiva Hortus conclusus ponovno odkriva stara civilizacijska znanja in vrednote, ki pa so nujno potrebni tudi za eksistenco sodobnega človeka. Z vstopom v ta vrt obiskovalcu omogoči subjektivne interpretacije preteklosti in sedanjosti in občutenje skrivnostnega vzdušja, skladnega z vsem najbolj prvinskim v naravi, ponuja mu tudi estetski užitek.
INFO: Nives Marvin, nives.marvin@obalne-galerije.si, T 041 630 689