JAKA IVANČIČ – SLOVENIJA: SIMFONIJA RAZGLEDOV |
Fotografska razstava – 10. 10. 2024 – 12. 1. 2025 , Galerija Monfort, Portorož |
Otvoritev: 10. 10. 2024, ob 19. uri
Sečoveljske soline po izraziti poletni suši
Mesečev zaton nad Piranom
Črnokalski viadukt v objemu zimskih meglic
Portoroška galerija Monfort vabi v jesensko-zimskem času na ogled serije dokumentarnih fotografij s čarobnimi podobami slovenske krajine. Avtor razstave Jaka Ivančič je izbor krajinskih motivov, ki prikazujejo lepote Slovenije in Primorske, poimenoval Simfonija razgledov. Ankarančan, ki že več kot dvajset let dela na Radiu Capris kot fotograf, producent, grafik, upravljalec spletnih strani in socialnih omrežij, se v zadnjem obdobju intenzivno posveča krajinski fotografiji. Zanje je bil že večkrat nagrajen, fotografije so bile uvrščene na številne razstave in izbrane za objavo v različnih publikacijah. National Geographic je njegov posnetek zasneženega Bleda uvrstil med najboljše krajinske fotografije leta.
Razstava, ki so jo Obalne galerije Piran pripravile v sodelovanju z Občino Piran in National Geographic Slovenija, je bila pred tem na ogled na Ljubljanskem gradu. Od junija do septembra si jo je ogledalo preko 40.000 obiskovalcev. Arne Hodalič, mednarodno priznani fotograf in kustos razstave, je o Ivančičevih fotografijah strnjeno zapisal: »Ko vidim njegove fotografije, se pogosto vprašam: Le kako mu je uspelo?«
Na otvoritvi, ki bo v Galeriji Monfort v četrtek, 10. oktobra 2024, ob 19. uri bodo prisotni Jaka Ivančič, Arne Hodalič in predstojniki Občine Piran. Otvoritev razstave bo obenem uvod v praznovanje občinske proslave “Piranska simfonija", ki bo 11. oktobra 2024, ob 19. uri v bližnjem skladišču Grando v Portorožu.
Ogled razstave je za občane slovenskih istrskih občin brezplačen.
Jaka Ivančič (Koper, 1979) se že od otroštva ukvarja s fotografijo. Fotografira različne motivov, med katerimi mu je najljubša krajinska fotografija. Po končani Srednji zdravstveni šoli v Kopru je študiral na Gradbeni fakulteti v Ljubljani. Svoje hobije, glasbo, kulinariko, pohodništvo, pogosto vključuje v fotografske motive. Prelomno je bilo leto 2015, ko je z razstavo o kulinaričnih podobah Krasa in Istre, sodeloval na EXPO-ju v Milanu. Njegove fotografije se pojavljajo v številnih promocijskih publikacijah Slovenske turistične organizacije. Ravno z različnimi fotografijami Slovenije je postal prepoznaven v svetu. Leta 2018 je National Geographic izbral njegovo fotografijo za »Fotografijo dneva« (»Photo of the day«), manj kot leto kasneje pa se je s svojo fotografijo uvrstil med 50 najboljših krajinskih fotografij.
Fotografu z dolgoletnim stažem, kakršen sem sam, se pogosto zgodi, da ga kdo poprosi: »Nujno potrebujem fotografijo iz Slovenije … tole jezero ali pa tiste lepe hribe s slapom v ozadju ali pa …« Vedno odgovorim: »Ne bo šlo!« In zakaj ne? Zato, ker je fotografiranje pokrajine za fotografa ena najtežjih nalog. Zanj je potrebnega veliko, pravzaprav ogromno časa, saj so pokrajinske fotografije odvisne predvsem od svetlobe, vremenskih razmer v trenutku fotografiranja, letnega časa, pa tudi od kraja, s katerega je fotografija posneta, in še marsičesa, kar se včasih zgodi, včasih pa tudi ne. Marsikdo je kje na primer videl kakšno čudovito fotografijo Blejskega jezera, ki ga je ravno pobelil sneg ali jutranja slana, oranžno rumeno sonce pa med dramatično osvetljenimi oblaki vzhaja nekje daleč na obzorju. Ta fotografija nam potem ostane v spominu, postavi merila res visoko in druge podobne fotografije Bleda sodimo le po njej, tako da se nam vse, ki jih vidimo pozneje, zdijo bistveno slabše. A Jaka Ivančič je mojster prav tega … Biti ob pravem času na pravem kraju! Ko vidim njegove fotografije, se pogosto vprašam: »Le kako mu je uspelo?« Čeprav odgovor pravzaprav dobro poznam. Da se zloži toliko neznank, kot jih potrebujemo za izvrstno pokrajinsko fotografijo, mora fotograf imeti veliko sreče, obenem pa neskončno veliko potrpežljivosti, predanosti, nadarjenosti, znanja in navsezadnje tudi časa ter energije, ki ju je pripravljen vložiti včasih v eno samo fotografijo. Vse te elemente vsebujejo Ivančičeve fotografije, ki niso samo statistični rezultat naštetih dejavnikov, pač pa se v njih začuti predvsem tista prava in čista ljubezen do fotografije in fotografiranja. Torej to, kar je za pokrajinsko fotografijo češnja na ogromni torti, narejeni iz dela in truda. Njegovi izjemni posnetki z vseh koncev Slovenije dobivajo nagrade na najuglednejših fotografskih natečajih, bili so razstavljeni na številnih razstavah in objavljeni v marsikateri publikaciji. V uredništvu revije National Geographic Slovenija smo še posebej ponosni na članek »Pozdrav iz Slovenije«, ki smo ga objavili avgusta 2021. Seveda z Ivančičevimi fotografijami! In ko boste naslednjič videli fotografijo zasneženega Blejskega jezera s sončnim vzhodom v daljavi, na podlagi katere si boste postavili tako visoke vizualne standarde, da jih bo težko preseči, bo to zagotovo fotografija Jake Ivančiča.
Kustos: Arne Hodalič