Herman Pečarič: Breskov nasad jeseni
ok. 1970, olje / platno, 54,5 x 73,5 cm
Zbirka Primorski likovni umetniki
Čeprav je primorski umetnik Herman Pečarič (1908-1981) svojo slikarsko vokacijo uspel uresničiti zelo pozno, šele v zrelih letih svojega življenja, se je v slovenskem likovnem prostoru uveljavil kot prepoznaven ustvarjalec istrskih motivov. Umetnostni kritik Mirko Juteršek piranskega slikarja poimenuje kar poetični razlagalec primorske zemlje. V vzdušju povojnega likovnega dogajanja je Pečarič deloval sicer bolj odmaknjeno in neodvisno od takrat aktualnih umetnostnih tokov. Z motivno vpetostjo v raznoliko atmosfero urbane in naravne krajine ob morju se postavlja med tiste izpovedovalce – med njimi sta tudi Albert Sirk in Robert Hlavaty -, ki so ta prostor znali upodobiti v sodobno dojeti obliki realističnega sloga.
Ljubitelji likovne umetnosti Hermana Pečariča poznajo po številnih vsebinsko zaokroženih krajinskih ciklih, ki jih je neutrudno ustvarjal v različnih slikarskih in risarskih tehnikah.
Na oljni sliki Breskov nasad jeseni iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja je umetnik razgrnil sijočo barvno paleto, tako značilno za slikarska platna iz tega obdobja. Takrat se je Pečariču znova porodila želja po obnavljanju priljubljenih starejših motivov, ki so nosili podobne naslove, Jesen ob morju (1973), Jesen – breskve (1979), Pri novi bolnici (1980), v katerih se je znova posvetil reševanju barvne problematike. V svojem ustvarjalnem postopku je pogosto uporabljal fotografski aparat. Ta mu je nudil nove možnosti pri »razkrivanju veristične draži narave«, s katero se je vse bolj istovetil, a ne v razpoznavnih detajlih, temveč z občutljivim podajanjem njene barvno raznolike podobe ob različnih letnih časih. Krajina z breskovim nasadom v ospredju je odeta v preobleko mehkih jesenskih odtenkov, kjer v intenzivnem plastenju koloristične prostorske gradnje razbiramo avtorjevo značilno in najbolj prepoznavno izrazno govorico.
Majda Božeglav-Japelj