Obalne galerije Piran





GALERIJA
HERMAN PEČARIČ


FORMA VIVA

EX-TEMPORE PIRAN

PIRANSKI DNEVI
ARHITEKTURE


ARTMARKET

 




  SANDRA KUMP CRASNICH
Prepletanja, pasteli in grafike


  Galerija Herman Pečarič Piran
15. februar - 14. april 2019

 

Odprtje: četrtek, 15. februar 2019, ob 19 00

Domačinka Sandra Kump Crasnich, ki z družino živi v Italiji, se z izborom del iz svojega širokega opusa predstavlja v Galeriji Herman Pečarič. Diplomirala je iz grafike in slikarstva na Akademiji lepih umetnosti v Benetkah. Pozneje je obiskovala grafično specialko na Akademiji likovnih umetnosti v Ljubljani in tečaj grafike na Mednarodni grafični šoli v Benetkah. 

Ustvarjati je zanjo ozavestiti sanje, katerih osnovne vsebine se nejasno zavedamo, saj ostaja ovita v nejasno meglico, iz katere na trenutke poblisne spominjanje. Vsako ustvarjalno delo je odstiranje tega megličastega zastora, toda nikoli ne vemo, kaj natančno bomo odkrili za njim. K osnovi/ideji se človek namreč obrne vsakič z drugačnimi mislimi, nadgrajenimi, dopolnjenimi zaradi posledic časa, razpoloženja, na novo pridobljenih izkušenj. Ustvarjanje je potovanje, ki pogosto vodi v neznano smer, po nepredvidljivih poteh, in pri katerem končen cilj/podoba ni in ne more biti jasno določen/-a.

Sandra Kump Crasnich si s slikarstvom in grafiko skuša izostriti misli in sporočiti bistvo tiste življenske gonilne sile, brez katere bi bili lačni, žejni in premraženi kljub vsem dobrinam, ki nam jih ponuja zahodnjaško življenje.

S svojo senzibilno naravo in intenzivnostjo se ukvarja z neizčrpnimi vprašanji o vlogi našega bivanja v tostranstvu. S svojimi deli dosega, da se gledalec emotivno vplete v dano podobo, trenutek. Slikarka uporablja tudi mnogo simbolov, ki ponazarjajo lepoto, plodnost in obilje.

Na razstavi,naslovljeni Prepleti,je zaobjet del njenega celotnega opusa, prikazano je njeno delovanje skozi čas, od akvarelov, pastelov do grafike, ki ji je blizu že od otroških let, ko ji je mama (učiteljica likovne vzgoje) predstavila tehniki monotipije ter linoreza.

S posebno varianto tehnike pastela na bombažni podlagi, ki jo je odkrila ob obisku slikarja Ivana Balaževića,umetnica dosega bogato slojevanje barv in s tem močnejše svetlobne in barvne kontraste. Žametno učinkovanje pastelov pa daje tudi skrivnosten pridih temam, ki so vse v povezavi z intimnostjo.

Temo ljubezni, intimnosti in povezanosti med ljudmi v zadnjem obdobju preoblikuje in obdeluje skozi različne mitološke, biblične in literarne pripovedi. Osnovne izpovedne misli slik so medsebojni odnosi, iskanje, srečanje in (prisilno) odpovedovanje ter trpljenje, ki sledi odpovedi ljubljeni osebi.

Navdušenju nad grafiko na Akademiji sta botrovala prisotnost odličnih profesorjev (Paolo Scoglio, Jacopo Abis) in spodbudno delovno vzdušje. Bistvo tega medija je kontrast, črno in belo, ter vmesne gradacije, ki jih je mogoče doseči z določenimi tehnikami (npr.akvatinta). Delo na matrici, graviranje in preizkušanje različnih vrst jedkanja je tipajoče približevanje udejanjeni zamisli, ki tudi zaradi zrcalne podobe ostaja uganka do končnega odtisa.

Teme so najrazličnejše, od portretov do intimnih sanjskih podob, in največkrat izhajajo iz naključno izdelanih skic ali bežnih vtisov. 

 









Odsev, 1989, pastel, 70 x 30 cm


Ples, 1990, pastel, 70 x 50 cm



TTL