Obalne galerije Piran





GALERIJA
HERMAN PEČARIČ


FORMA VIVA

EX-TEMPORE PIRAN

PIRANSKI DNEVI
ARHITEKTURE


ARTMARKET

.
 




  Poletna muzejska noč
METOD FRLIC
MORALA JE ZA OVCE, prostorska postavitev


  Razstavišče Monfort Portorož
16. junij - 26. avgust 2018
 

Odprtje: sobota, 16. junij 2018 ob 21.30
Vodstvo po razstavi: sobota, 23. 6. 2018 ob 11.00

Ustvarjalno delo Metoda Frlica, enega najdrznejših slovenskih kiparjev srednje generacije in docenta na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, predstavlja interdisciplinarnega ustvarjalca, ki odlično obvladuje različne materiale in tehnike. Prav tako je prepoznaven po svojski portretni plastiki ter po številnih javnih spomeniških postavitvah doma in v tujini. Celoten opus, ki nastaja od konca osemdesetih let, je precej raznolik in domišljen, vsebinsko pa vedno navdahnjen s sočasno lokalno in globalno situacijo v najširšem smislu besede. Socialno‒ekonomska, kulturološko‒verska ter politična dogajanja in spremembe so mu vedno tisti izzivi, na katerega se v izbranem mediju brezkompromisno in neposredno kritično odziva. Tudi pričujoča ambientalna postavitev z močno simboličnim poimenovanjem Morala je za ovce dokazuje kontraverznega likovnika, ki z izbranim medijem in s korelacijo le-tega v prostoru, obiskovalca provocira, lahko tudi šokira, vsekakor pa ga ozavešča s prepoznavnimi in konkretnimi resničnostmi.

Frlic je v interieru nekdanjega skladišča soli Monfort različne kiparske zvrsti, klasično oblikovane skulpture, objekte in instalacije, premišljeno umestil v novo vsebinsko in konceptualno ambientalno celoto z močno angažirano sporočilnostjo. Vsako posamezno delo deluje celostno, je tudi privlačno izzivalno in je nosilec konkretne zgodbe, ki pa v dialogu z drugimi še razširi možne drugačne interpretacije istega dela. Že sama preprosta, jasna, tudi provokativna naslavljanja del: Dajte nam že mir!, Kontemplacija demokracije, Multi Culti ali papež Frančišek prihaja v miru, Obama was here!, Politični govor, Sramota države skupina J, The sick little boy, The time zero / Čas nič, Udi narodovega telesa ali fantje zasral′ ste, Untitled 2081, Zlato tele, Strah Evrope in Slavoj Žižek, diham in pišem, ponujajo različne asociacije in hkrati refleksije trenutnih lokalnih in mednarodnih družbenih stanj, tudi položaja posameznika znotraj sodobne družbe in civilizacije, v kateri živimo. Osebne zgodbe in izkušnje, življenje v konkretnem okolju z mnogo banalnostmi vsakdana, univerzalna samoizpraševanja o lastni in širši družbeni identiteti, ki vse bolj izginja znotraj globalnega sveta, ga vedno znova navdihujejo za specifične, v bistvu filozofske interpretacije časa. Tudi v Monfortu različne vsebinsko-tematske sklope, nastale v obdobju zadnjih petnajstih let, sooča med seboj, jih postavlja v različne korelacije in interakcije, ki ‒ na specifičen, vsekakor vnaprej hoten način ‒ komunicirajo še z razstavnim prostorom in obiskovalci. Tako postane razstava, ne glede na letnice nastanka del in posamičnih enot ter uporabe najrazličnejših materialov, skrbno domišljena in avtentična konceptualna prezentacija, ki nam ob brezkompromisni kritični noti v detajlih odseva še groteskno pikro in humorno duhovito neposrednost njegovega intimnega likovnega izraza. Skulpture in posamezne prostorske postavitve so gledalcu prepoznavne v konkretnih upodobitvah znanih in vsakdanjih motivov, saj Frlica vedno zanimajo in izzivajo tiste realnosti, ki so del nas vseh.Tako po eni strani postanejo nosilke intimne ikonografije, torej so strogo personalizirane, in hkrati s simboliko naslavljajo univerzalne teme, ki ne glede na čas in prostor ostajajo vedno aktualne.

Biografija

Metod Frlic (Suša v Poljanski dolini, 1965) se je po tretjem letniku Šole za oblikovanje in fotografijo (oddelek grafika) vpisal na ljubljansko Akademijo za likovno umetnost, smer kiparstvo. Diplomiral je leta 1989 pri prof. Luju Vodopivcu ter pri njem nadaljeval in leta 1996 končal tudi podiplomski študij. Že takoj po srednji šoli je veliko potoval po svetu. Leta 1995 je študijsko bival v Nemčiji in leta 2000 na Japonskem. Sodeloval je na številnih mednarodnih kiparskih simpozijih v Avstriji, na Madžarskem, v Italiji, v Združenih Arabskih Emiratih, na Kitajskem, v Grčiji, na Hrvaškem in v Sloveniji. Od leta 1979 je imel sedemindvajset osebnih razstav, sodeloval je na številnih skupinskih razstavah doma in v tujini ter prejel petnajst nagrad in priznanj, med drugimi leta 2008 priznanje o umetniškosti del na Univerzi v Ljubljani. Prepoznaven je po portretni plastiki ter številnih javnih spomenikih doma in v tujini. Od leta 2009 predava na oddelku za kiparstvo na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Živi in ustvarja v Ljubljani in v ateljeju na Malenskem Vrhu nad Škofjo Loko.  

Metod Frlic v Obalnih galerijah Piran

Frlic je že leta 1991 prejel veliko odkupno nagrado na Mednarodnem slikarskem ex-temporu Piran, leta 2005 je sodeloval na Mednarodnem kiparskem simpoziju Forma viva Portorož (skulptura Dva je danes v Parku Sonce Lucija), leta 2007 se je udeležil Mednarodne umetniške delavnice Genius loci Lera (skulptura Čas nič), leta 2008 je bil mentor udeležencem Kiparske delavnice v kamnu na valobranu na Punti v Piranu.  Sodeloval je na več skupinskih razstavah: leta 2014 v Galeriji Herman Pečarič Vizije v bronu (iz zbirke Galerije-Muzeja Lendava), leta 2016 Pogledi na slovensko kiparstvo1975 – 2015 v Mestni galeriji Piran in tu istega leta Hommage à Tisnikar, Zbirke v gibanju (zbirka KGLU Slovenj Gradec) ter še leta 2013 na simpoziju Skulptura v naravnem in urbanem prostoru v Galeriji Herman Pečarič Piran s prispevkom Izkušnja in pogled na kiparske simpozije.

Nives Marvin

 

V soboto, 23. junija 2018, ob 11.00 bosta avtor, akademski kipar Metod Frlic, in kustosinja Nives Marvin v razstavišču Monfort obiskovalce popeljala po prostorski postavitvi Morala je za ovce.

Foto: Metod Frlic












Multi Culti ali papež Frančišek prihaja v miru, 2017, aluminij, plastika, usnje, tekstil, baker, keramika, barve, mavec in polivretan


Politični govor, 2014, barvan bron, 40 x 30 x 32,5 cm


SLAVOJ ŽIŽEK, DIHAM IN PIŠEM 2018, papir, les, železo, barve, plastika, projekcija videa in zvok


Čas nič - The time zero (Komentar na vojno v Bosni), 2007, železo, les, sol,
(zbirka Soline d.o.o. Pridelava soli)



TTL