Obalne galerije Piran





GALERIJA
HERMAN PEČARIČ


FORMA VIVA

EX-TEMPORE PIRAN

PIRANSKI DNEVI
ARHITEKTURE


ARTMARKET

.
 




  MARAVEETHERAPY 2015. VSAKDANJI KRUH
Špela Volčič in Marko Lipuš
Fotografije


  Galerija Loža Koper
29. januar 2016 -28. februar 2016
 

Odprtje: petek, 29.januar 2016, ob 18. 00

Spremna publikacija: katalog 

V petek, 29. januarja 2016 ob 18. uri, se bo v koprski Galeriji Loža odprl četrti in zadnji dogodek projekta Maravee Therapy, kuratorke Sabrine Zannier. Festival likovnih in drugih dogodkov se je pričel julija 2015 v Pordenonu, v Italiji. Po uvodnem gledališkem dogodku, na katerem so sodelovali italijanski igralci (Claudia Contin Arlecchino in Ferruccio Merisi), so sledile razstave na Gradu Susans v Majanu, kjer je izstopal opus znane francoske body umetnice ORLAN. Dela Carole Feuerman pa je s svojo osebno razstavo napolnila prostore palače  Elti v kraju Gemona del Friuli (na ogled je do 21. februarja). Razstava Vsakdanji kruh, ki predstavlja fotografije dveh umetnikov, Špele Volčič in Marka Lipuša (kustosinja Majda Božeglav Japelj)ter gledališkapredstava Shakespearovega Viharja vrežiji Jake Ivanca (Gledališče Koper), bosta v marcu 2016 zaključili 14. edicijo Maravee.

Naslov razstave Vsakdanji kruh - aluzija na tematiko hrane in njenih večplastnih  interpretacij -, skuša obenem usmeriti pozornost tudi na vedno bolj izraženo nujnost po vsakodnevni potrebi po oblikovanju  naše zunanje, fizične, podobe z nadzorovanimi ritmi vključevanja telesa v različne oblike gibanja in športnih aktivnosti. V prostorih koprske Galerije Loža se bosta na omenjeno tematiko soočila fotografska opusa dveh umetnikov, Špele Volčič in Marka Lipuša. Statična vsebina fotografij Špele Volčič, ki vzpostavlja dialog med portretiranci in reinterpretacijo njihovega videza v podobi izbranih oblik kruha, se sooča z gledališko dinamiko fotografskih »praskank« Marka Lipuša. 

V svojem ciklu z naslovom Panis Nostrum Volčičeva (Postojna, 1984) interpretira izbrani žanr s preprostostjo, iskrenostjo in dobršno mero ironije. Avtorica je serijo zasnovala kot relacijski projekt leta 2009  med svojim bivanjem v Milanu, v interakciji s sostanovalci iz različnih kulturnih evropskih sredin. Serija sedmih, iz štirih delov sestavljenih portretov avtorjev in njihovih izdelkov, je na fotografijah predstavljeno na neobičajen način. Celota štirih fotografskih posnetkov je sestavljena iz para, ki upodablja osebo in kos kruha v en face poziciji, ter glavo iste osebe in kosa kruha s pogledom od zadaj. Pri čemer ne manjka spremni zapis, kot sestavni del celote, s podatki o portretirancu in recept, po katerem je bil kruh pripravljen. Razmerja v uporabljenih sestavinah se spreminjajo in pri razbiranju različnih identitet upodobljencev vzpostavljajo pravzaprav neke vrste merilo, način po katerem se portretni mozaiki med seboj razlikujejo.Portreti so postavljeni pred aseptično ozadje, kar gledalca sili da v obrazih portretirancev in kruhastih »gubah« išče nenadejane podobnosti, kot bi se emotivnost posameznika odslikavala v posebnostih pekovskega izdelka.

Povsem drugačna je narava fotografske serijeScratches Foothold and Breakout  Marka Lipuša (Železna kapla, Avstrija, 1974), kjer izstopa lepota in popolnost teles v gibanju. Lipuš predstavlja figure, kretnje in predmete v vztrajni igri prepleta znakov, ureznin in geometrijskih oblik, ki se »gibljejo« med telesi plesalcev, s čimer umetnik spretno nadzoruje celotno kompozicijo. Skozi manipulacijo gest, znakov in izrezov, ki preusmerjajo in spreminjajo, na nek način tudi poudarjajo, gibe plesalcev, Lipuš na subtilen način izpostavi svoj konceptualni in vizualni komentar estetsko izpopolnjenega gibanja človeškega telesa.

Zadnja beseda festivala Maraveebo v mesecu marcu prepuščena Viharju, predstavi Gledališča Koper v režiji Jake Ivanca. Z uprizoritvijo Viharja (1611), zadnjega in najkrajšega Shakespearovega dramskega besedila, in zagotovo enega njegovih najbolj poetičnih, saj združuje prvine tragedije, romantične komedije in pravljičnosti, v Gledališču Koper združujemo dve zgodbi, dva svetova, dve časovni dimenziji: Shakespearjevo pravljično igro o milanskem vojvodi Prosperu in njegovi zdaj odraščajoči hčeri Mirandi, ki sta se, pregnana iz Milana, po brodolomu rešila na osamljen in neobljuden otok, ter večkrat izpričano in opisano zgodbo o koprskem gledališkem duhu, ki se ujet v zidove gledališkega poslopja, podobno kot Shakespearov Ariel ( ki je »uprizoril« vihar ponagajal Prosperovim nasprotnikom) rad pozabava nič hudega slutečimi ustvarjalci predstav. Zgodba o koprskem duhu bo v Shakespearovo pravljično komedijo v prevodu Otona Župančiča igrivo vstopala z dokumentarno-igranim video zapisom in osnovnega dogajanja ne bo le podprla, komentirala in nadgradila, temveč bo poskušala odgovoriti tudi na vprašanje o bistvu gledališča: Ali sploh še verjamemo gledališču? Še verjamemo čarovniji predstave?

Pritrdilen odgovor je prepuščen invenciji ustvarjalcev najrazličnejših oblik sodobnega umetniškega izraza tega multimedijskega festivala, ki  spodbuja spreminjanje vsakdanjosti v nepozabne trenutke odmaknjene pozabe, sanjarjenja in čudenja, povzetega že v samem naslovu, imenu, prireditve. Beseda  MARAVEE namreč v različnih jezikih in narečjih pomeni čudež / meraviglia / wundern / kaka na lipa čüdna rič / marvel / maravea).

Dogodek, ki si ga je leta 2002 zamislila Sabrina Zannier, priznana italijanska  likovna kritičarka, novinarka in kuratorka, vsako leto vključuje različna umetniške izraze, ki niso nujno vezani zgolj na likovno ustvarjalnost, saj posega na področje glasbe, gledališče, oblikovanja in podobno. Projekt se odvija na različnih lokacijah Furlanije Julijske-krajine in v Sloveniji z namenom spodbujanja tam delujočih italijanskih in tujih likovnih umetnikov. Idejno izhodišče prireditve, ki se iz leta v leto spreminja, Maravee 2004 Clorofilla; Maravee 2007 Energy; Maravee 2008 Recycle; Maravee 2006 H2O, Maravee 2009 Village; Maravee 2013 Anima …), se v zadnji ediciji posveča terapiji telesa Maravee Therapy. Na podlagi tega koncepta je avtorica Sabrina Zannier skušala  poiskati  sorodnosti, afinitete, vsakovrstnih izrazov umetniškega doživljanja z življenjskim vsakdanom.

Maravee Therapy je nastal pod okriljem Kulturnega društva Maravee in ob podpori Urada za kulturo pokrajine Furlanije-Julijske krajine (Assessorato alla Cultura della Regione Fruli Venezia Giulia), glavnega sponzorja, podjetje Gervasoni, ter dragocenega sodelovanja različnih občin, Gemona del Friuli, Pordenone, Društva Mittelfest, galerije Michel Rein iz Pariza, Prometeogallery iz Milana,  Aria Art Gallery iz Firenc in dveh šol, Scuola Sperimentale dell’Attore, Associazione culturale Arearea in Umetniškega liceja Sello. Ob večletnem sodelovanju Obalnih galerij Piran se je s svojo predstavo v tokratni ediciji Maravee pridružilo tudi Gledališče Koper.

 

 









Špela Volčič


Marko Lipuš





TTL