Obalne galerije Piran





GALERIJA
HERMAN PEČARIČ


FORMA VIVA

EX-TEMPORE PIRAN

PIRANSKI DNEVI
ARHITEKTURE


ARTMARKET

.
 




  MOJCA ZLOKARNIK
Kako ujeti materialnost, preden se razblini v nič


  Galerija Loža Koper
5. marec - 10. april 2004
 

»Ne grafike, ne slike, ne risbe, čeprav nosijo elemente vseh treh,« je umetnostna zgodovinarka mag. Breda Škerjanec označila najnovejša dela iz papirja Mojce Zlokarnik. 
Gre za papirnate objekte, ki zahtevajo drugačne, neklasične postavitve v prostor, predvsem pa drugačno gledalčevo pozornost. Krhke strukture iz različnih vrst rastlinskih vlaken so zračne in prosojne. Avtorica v mrežo polaga različne materiale ali izdela posebne ornamente in strukture iz sukanca, s čimer spreminja teksture in doseže slikovite učinke. V ozkih in podolgovatih formatih se kaže ustvarjalkino navdušenje nad starim kitajskim in japonskim slikarstvom. V delih, kjer se pojavi tipkana beseda, predvsem poezije Uroša Zupana, se format zreducira na majhno, intimno podobo, ki poudarja intimnost dogajanja med pesnikovo besedo in slikarkino govorico. Figuralika v njenih delih prihaja iz intimnega in realnega sveta, iz bližnje in daljne okolice. Njene pejsaže naseljujejo krhke trave, cvetice, listi in vejice vrbe, ki v kolektivni zavesti predstavljajo simbole sreče in blaginje. V Mojčini skromni, a skrbno izbrani figuraliki obstaja vsebinska in simbolna povezava med koščki realnega sveta, ki fragmentarno poseljujejo njena vertikalna dela na papirju, in med figuraliko z njenih zadnjih del, ki govori o večjem socialnem angažmaju. Njena umetniška izpoved je obenem iskanje ravnovesja med širšo komunikacijo in intimo, tudi na račun očitka neaktualnosti.
Mojca Zlokarnik (Ljubljana, 1969) sodi med generacijo slovenskih umetnikov - diplomirani na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani v prvi polovici devetdesetih let prejšnjega stoletja -, ki jo je želja po izpopolnjevanju usmerjala v dodatno izobraževanje na tujem. V Ljubljani je avotrica specializirala slikarstvo in grafiko (1998 – magisterij iz grafike pri prof. Lojzetu Logarju), tehnično znanje za realizacijo svojih idej v papirju pa je izpopolnila v tujini. Leta 1998 je tri mesece študirala slikarstvo na Akademiji za likovno umetnost v Pragi, kasneje še v New Yorku in Bolgariji. 
Od leta 1993 tudi samostojno razstavlja (1993-Galerija Equrna, Ljubljana; 1994-Galerija Kapelica, Ljubljana ; 1997-Galerie Du Bellay, Rouen, Francija ; KUD France Prešeren, Ljubljana; 1999-Galerija Knjižnice Cirila Kosmača, Tolmin; 2000-Galerija Meduza Koper; 2003-Galerija Šivčeva hiša, Radovljica). Za svoje grafično ustvarjanje je bila že večkrat nagrajena, predvsem v tujini (1998-Odkupna nagrada, 11th Tallinn Print Triennal, Estonija; Odkupna nagrada, DLW Aktiengesellschaft; Bietingheim-Bissingen, Nemèija; 2000-Častno priznanje, 5. svetovni trienalegrafike majhnega formata, Chamalieres, Francija). Od leta 2001 je odgovorna urednica revije za likovno umetnost Likovne besede.

Razstavo je pripravila Galerija Šivčeva hiša, Radovljica. 














TTL