Obalne galerije Piran





GALERIJA
HERMAN PEČARIČ


FORMA VIVA

EX-TEMPORE PIRAN

PIRANSKI DNEVI
ARHITEKTURE


ARTMARKET

.
 




  VIKTOR BIRSA
Slike


  Galerija Herman Pečarič, Piran
18. 4. - 15. 5. 2008

 

Otvoritev: petek,18. aprila 2008 ob 19. uri

Razstava v piranski Galeriji Hermana Pečariča je skromen poklon Viktorju Birsi (1908 - 2002), umetniku, ki je s svojim bogatim ustvarjalnim opusom nedvomno zapustil vidne sledove v prostoru, iz katerega je izhajal in v katerem je preživel večji del svojega življenja, v prostoru, na katerega je bila vezana generacija slovenskih umetnikov, ki so z različnimi in samosvojimi likovnimi pristopi svojo ustvarjalnost podredili značaju in duhu kraja. Njegov genius loci sta Kras, kjer se je rodil, in Slovenska Istra, kamor se je preselil po 2. svetovni vojni.
V tem obdobju se je intenzivno, z vso predanostjo posvetil slikanju in se prav z likovnimi deli iz tega obdobja uveljavil v stroki in še posebej med ljubitelji umetnosti kot krajinar značilnega primorskega in kraškega pejsaža, kot »poslednji impresionist«, kakor je samega sebe najraje poimenoval, ki je ustvarjal neobremenjeno, izoliran od vseh umetniških tokov in dogajanj v 20. stoletju.

S slikami iz tega »impresionističnega obdobja krajinske intime« je umetnik tudi dokončno osvojil široko publiko, ki je vzljubila njegovo preprosto in odkrito slikarsko pripoved. Panoramski pogledi so motivno preproste podobe okoliške pokrajine, s katero se umetnik sooča v svojem bivanju. Statični, večkrat ponavljajoči se in reinterpretirani izseki so na videz podrejeni le cikličnemu spreminjanju narave in njenemu doslednemu opevanju. Izpostavljeni posamezni elementi mediteranske vegetacije postopoma izginjajo v daljavo in nam odpirajo pogled v širino horizonta. Slikarjevo oko beleži stanje in notranjo nujo lastne intimne pripovedi. Njegove slike suverenih potez zrcalijo značilno sproščeno atmosfero mediteranskega prostora in spokojno odslikavajo svet, ki ga obdaja in intimno doživlja kot svojega.
Brez eksperimentiranja in radikalnih preobratov zasledimo v umetnikovi bogati likovni ustvarjalnosti postopne vsebinske in formalne premike. Ob redko izbranih motivih tihožitja in ženskega akta prevladujejo predvsem v njegovem najplodnejšem obdobju značilne kraške in morske vedute mehkega in všečnega realističnega kolorita, kjer z igrivostjo svetlobe in sence pričara skoraj idilično podobo sveta. Razpoloženjski in kompozicijsko dovršeni pejsaži značilnih skladnih zemeljskih barv v tehniki olja na platnu izražajo avtorjev čustveni odnos do narave. V želji, da z brezčasnimi likovnimi zapisi poudari njeno večnost in neokrnjenost, pa je čutiti osebno melanholijo in minljivost. V nekakšnem zatišju le slutimo prisotnost človeka in njegove sledove.










Istrska krajina, 1974
olje na platnu, 40 x 50 cm


Obala, 1947
olje na platnu, 45 x 50 cm


Lido Portorož, 1965
olje na platnu, 50 x 60 cm



TTL